Cleverservice

2016 har vi gått in i ett digitalt domarbokningssystem som heter ”Cleverservice” som vi ser värdefulla fördelar i både för enskild lagledare/domarbokare, aktiv domare som föreningens kassör och administration. Genom Cleverservice sköts all domaradministration digitalt och alla ersättningar betalas ut via systemet direkt in på enskilda domarens angivna bankkonto.

Vi slipper därmed såväl ledarutlägg som kioskinblandning och papperskvitton i samband med SIKs hemmamatcher. Du som domarbokare behöver inte sitta och *ringa/jaga domare utan bevakar istället dina inlagda matcher direkt i Cleverservice så att aktiva och behöriga domare ansöker om att få döma dessa. För våra ungdomsdomare blir det således ett lite utökat ansvar i och med att de själva bär ansvar för att ansöka till de matcher de är behöriga att döma.

* I de fall ingen domare ansökt till er match så krävs givetvis direktkontakt med lämpliga domare.

Inloggningar till Cleverservice för våra lagledare/domarbokare samt till våra ungdomsdomare har erhållits under våren 2016. Kontakta kansliet om Du som domarbokare för något av våra lag inte fått inloggning/ej meddelat oss tidigare att det är du som är domarbokare.

Cleverservice webbplats

Användarhandledning Cleverservice lagledare-tillsättare samt domare.pdf »

Användarhandledning Cleverservice domare.pdf »

Domararvoden 20190401-20200331

Tävlingsmatcher ungdomar och barn

11 v 11, div 1 junior 500:-/250 kr

div 2 junior 450:-/200 kr

9 v 9, div 3, 350 kr

div 4, 350 kr

7 v 7,  250:-

5 v 5, 150:-

OBS! Samtliga domare oavsett nivå har rätt till 30 kronor per mil i reseersättning.

"Domarna - en del av fotbollsfamiljen"

Utan domare - ingen fotboll!