Själevads IK styrdokument

Själevads IK Värdegrund

Föreningen jobbar fortlöpande med vårt värdegrundsdokument som vi ser som en oerhört viktig grund för vad vi som förening står för och vill verka för.

Själevads IK värdegrund.pdf »

Våra värdegruppsrepresentanter är: Linda Ölund och Ulrika Renvall.

Själevads IK Spelar- och Ledarutbildningsplan

Föreningen vill att det ska vara tydliggjort i ett styrdokument hur vi ser på spelar- och ledarutbildning.

Själevads IK spelar- och ledarutbildningsplan.pdf »

Att vara aktiv som ledare i Själevads IK

Det är inte "bara" att vara ledare inom idrotten. I mångt och mycket går det att jämföra med lärarrollen inom skolan där ledarskap, förhållningssätt, förmåga att skapa goda relationer, tränarutbildning, organisationsförmåga, verbal och skriftlig uttrycksförmåga samt humanitet alla utgör en nödvändig grund. För att ge hjälp på traven har vi tagit fram ett dokument som inbegriper helheten i vad ledaruppdraget innebär.

Att vara aktiv som ledare Själevads IK 2016.pdf »

Att vara förälder till en spelare i Själevads IK

Föreningen vill att vårdnadshavare till spelare i Själevads IK ser sig som en ovärderlig resurs i föreningen och att vi jobbar tillsammans för att skapa en så bra idrottsmiljö som möjligt. Det innebär också att man som förälder förväntas respektera de styrdokument som föreningen fastslagit. Vi har tagit fram ett dokument som sammanfattar vårt budskap till föräldrarna på ett lättfattligt sätt

Att vara förälder till barn i Själevads IK(2).pdf »

Idrotten vill

Svenska idrotter och föreningar som är medlemmar i Riksidrottsförbundet lyder under fyra övergripande ledstjärnor som även utgör basen för den värdegrund som ska råda inom Själevads IK. Idrottsrörelsens idé finns formulerad i "Idrotten vill” där gemensamma riktlinjer för idrottens utformning i förbund och föreningar beskrivs.

Fotbollens spela, lek och lär

Fotbollens spela, lek och lär (FSLL) beskriver vad all barn och ungdomsverksamhet ska stå för och leda till. Materialet hjälper föreningen att skapa en levande och handlingskraftig policy för barn- och ungdomsfotboll. http://fogis.se/barn-ungdom/spela-lek-och-lar/

"