Angående domartillsättning för lag på 5-5/7-7/9-9-manna
2021-06-02 14:28

Hej på er, hoppas ni alla mår bra och vad kul att det äntligen drar igång med matcher!

När det gäller domartillsättning så är det många matcher som kommer nu med väldigt kort varsel. Själevads IK har ännu inte haft någon domarutbildning för i år vilket i praktiken innebär att vi inte har några behöriga domare i dagsläget. Dock så skall inte några matcher ställas in och det är helt okej i dagsläget att använda er av domare som ansöker till era matcher i Cleverservice Juni ut

Domarutbildningarna kommer att ske i närtid och därför är det av yttersta vikt att ni inte tillsätter några matcher för Juli och resten av året då samtliga domare som skall döma måste gå årets utbildning.

Jag kommer att informera er igen om när vi haft utbildningarna vilket innebär att ni då kan fortsätta att tillsätta matcher för resten av året.
Vi har dock kvar som tumregel att inte tillsätta matcherna mer än 1 månad i förväg så att så många som möjligt skall ha chansen att få döma.
Många av er gjorde detta jättebra under förra året och jag ber er att fortsätta med detta även i år.

Stort tack för allt jobb ni gör kring domarnas arbetsmiljö och deras utveckling.
Har ni frågor är ni alltid varmt välkommen att kontakta mig.

Trevlig sommar!

Martin Palm