Kort sammanfattning från föräldramötet
2019-05-06 21:22
Hej och tack för att så många kom idag på träningen. Det känns verkligen jättekul att köra igång en ny säsong med detta underbara gäng.

Här kommer en kort sammanfattning av föräldrainfon idag.

- Mycklingsskolan nu och UP sedan. Vi meddelar när ändring sker.

- Matcher drar igång om om 2,5 veckor ungefär, kallelse kommer

- Två lag, Själevad 1 och 2, dock blandas lagen olika så man kommer tillhöra båda lagen.

- 5 mot 5, vad innebär detta? en målvakt, inspel från sidan inga inkast.  Man backar tillbaka på egen planhalva när målvakten har bollen. Speltid 3x15 min

Matchtröjor. En egen lånetröja hela säsongen, ersättning till Själevads IK, om man tappar bort den.

Tema på träningarna där vi kommer följa rekommendationerna från svenska fotbollsförbundet. Vissa av ledare har genomgått en tränarutbildning i vinter.

Föräldrarnas roll, heja gärna men coacha inte. Språket är enormt viktigt men även gester och attityder är jätteviktigt. Faller någon förälder ” utanför ramen” av vad som är okej så ta det gärna direkt med den själv. Känns detta jobbigt så meddela oss ledare så tar vi hand om detta. Ignorera aldrig dåligt beteende.

Dialog - stort som smått meddela oss ledare om det är något man funderar på, på plan eller utanför - alla ska trivas - vi är här för att ha roligt.

- vi hjälps alla åt så vi ska trivas, många har en roll i laget eller föreningen, vi är här för barnens skull. Hälsa på varandra och bidra med positiv Själevadsanda! 😃

- Nya spelare är alltid välkommen.

- WhatsApp-gruppen, använd denna med förstånd, tänk på att alla kan läsa det man skriver,

- Kalender på hemsidan. www.sjalevadsik.se klicka på f-11

-  Kiosk och fikagruppen kommer med mer info när matcherna drar igång.

-Beting, prata med Maria Hörling

-Fundering kring kritning av UP, vi ledare funderar på om vi ska skippa att krita den och istället köra konor? Frågan lever vidare...

SPONSORER